Havi randi

2016. március 28. 12:01 - Havirandi

Kirándulás Eszetrgomba

Férj:

Régi tervem volt ide elvinni a Feleséget. Szép hely, sok látnivaló, és egy kis sétával elhagyható az országhatár. Vonattal kényelmesen lehet utazni Budapestről. Ugyan az út viszonylag hosszú (90 perc),  de a látvány bőven kárpótol. Mesés tájak, és az állomások, megállóhelyek szépen rendbe vannak téve. Mi 3 célt határoztunk meg: Bazilika, Vármúzeum, Párkány.

A bazilika nagyon szép és sok látnivaló van. A kincstárban elénk tárul, hogy mi minden kincs, kegytárgy és történelmi relikvia létezik. Amit mindenképp érdemes megnézni, az a város "madártávlatból". A bazilika legtetejére is fel lehet menni, a kupolába, és annak is ki a tetejére.  Teljes panorámát kapunk!

A Vármúzeum csak vezetéssel járható körbe, amit nagyon jó ötletnek tartok. Sok érdekes dolgot lehet így megtudni. Mi a teljes körbevezetést választottuk, ami olyan 90 perces volt, és nem unatkoztunk egy percig se. Megtudtuk, hogy kik mikor laktak ott, hogy éltek, és hogy restaurálják a várat. A Vár nagyon jó állapotban van, mivel azt a megoldást választották, hogy amit leromboltak annak idején, azt újraépítették. Így nem egy rom, hanem vár érzését adja.

Párkányra egy kényelmes 20 perces sétával lehet átmenni a Mára Valéria hídon. Nem kell tudnunk beszélni szlovákul, mert szinte mindenki ismeri mindkét nyelvet (az eladók biztos). Az ember ha már itt jár, akkor kóstolja meg a helyiek kóláját a kofala-t. Természetesen az íze teljesen más, mivel 14 féle alapanyagból tevődik össze, vannak köztük gyógynövények is. Találtunk egy nagyon jó kis cukrászdát, az Eszterházy Cukrászdát, amit mindenkinek szívből ajánlunk.

Bazilika: http://www.bazilika-esztergom.hu/hu/

Vármúzeum: http://www.varmegom.hu/wp/

Eszterházy Cukrászda: https://hu-hu.facebook.com/eszterhazy.cukraszda

Feleség:

Én még sosem voltam Esztergomban, amit szerencsére most sikerült pótolnunk. A vonat másfél óra alatt ért Budapestről Esztergomba, ami szerintem elég gyors, pláne úgy, hogy az út alatt szebbnél-szebb városok és falvak látványa terül el a szemünk előtt.

Esztergomban -sajnos pont úgy, mint szinte minden magyar városban- egymást érik a csodálatos, felújított házak és a düledező romok. Mi az állomásról lesétáltunk a folyópartra és ott sétáltunk le a Bazilikáig. Na ez a rész viszont kifogástalan! Sehol egy szemét, időközönként padok, amin meg lehet pihenni és gyönyörködni a tájban! Magával ragadó, mintha egy mesekönyvbe kerültünk volna.

A Bazilikában pontos tájékoztatást kapunk mindenről, melyik belépővel mit nézhetünk meg, mikor indul vezetés a kupolába, stb. Mi olyan belépőt váltottunk, amivel mindent megnézhettünk, és nem is bántuk meg. :)

A kupolából a kilátás lenyűgöző, az egész várost látni onnan, valamint a Mária Valéria-hidat és Párkányt is. Megéri megmászni azt a pár száz lépcsőt....;)

A Bazilika után befizettünk a Vármúzeumban történő vezetésre is. Itt is lehet válogatni fél, egy és másfél órás program közül. Mi itt is a leghosszabbra mentünk, de ezt sem bántuk meg. A muzeológus nagyon pontos és érdekes információkat osztott meg velünk, egyetlen pillanatig sem unatkoztunk., szívből ajánlom hát mindenkinek!

Nekem az egyik legpozitívabb dolog az volt, hogy egyértelmű, hogy a belépők árának igen jelentős részét visszaforgatják a múzeum fejlesztésére, rendbehozatalára, ami igen látványos!

A Vármúzeum után romantikus séta következett Párkányba, keresztül a Mária Valéria-hídon. Amire mi nem készültünk fel, hogy Párkányban Húsvét előtti nagypénteken szinte minden zárva van. No, azért találtunk egy cukrászdát, ahol isteni kávét és süteményt fogyaszthattunk!

Nagyon jól éreztük magunkat, így biztos, hogy más évszakban is vissza fogunk még látogatni! :)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.