Havi randi

Egy házaspár randevúi hónapról-hónapra

17. HR 2017_február

2017. február 28. 08:07 - Havirandi

Nemzeti Galéria, Bálint ház....meg egy kis extra (Feleség szervezése)

Szervezés:

Van egy rádióadó, amit mindketten sokat szoktunk hallgatni. Ennek a rádióadónak van egy amolyan vicces, szórakoztató közéleti műsora, melyet közönség előtt szoktak felvenni. Arra gondoltam, hogy miért is ne lehetnénk mi is ott, a közönség soraiban? :) 

A másik program egy kedves ismerősömnek köszönhető, aki alkalmanként hozzájut múzeumi belépőkhöz. Eszébe jutottam, és felajánlotta nekem a Nemzeti Galériába szóló két belépőt az Ország Lili kiállításra...szóval, így kezdődött....

Ország Lili kiállítás: http://mng.hu/idoszaki_kiallitasok/arny-a-kovon-122727

Rádiófelvétel: http://golemszinhaz.hu/repertoar/kinevetsz-a-vegen

Budapest Jazz Club: http://www.bjc.hu/

 

Férj:

Az első program nagyon érdekes volt. Ország Lili életmű kiállítását néztük meg. A kiállítás jól volt megszervezve, kronológiailag, és elbeszélésszerűen. Érdemes minden szöveget végigolvasni, így tudjuk meg a téglafalak, labirintusok jelentőségét. Ezek után érdemes egy-egy kép előtt elmeredni, hogy hasson a művészet! Igaz nem sok szürrealista festő művét láttam, de itt jól adták vissza egy ilyen művész lelki világát. A képek elgondolkodtatóak és egyben félelmetesek voltak. Ezek után mentünk el a Bálint házba, ahol egy jó kis talkshown vettünk részt, ami egy kis görbe tükröt tartott a mai színes világ elé. Érdemes ilyen dolgokban is részt venni, hogy tágítsuk a világnézetünket. 2 óra gondolkodás volt nevetéssel fűszerezve :) Külön érdekesség volt számomra, hogy akiket évek óta hallgatok, azokhoz hirtelen arc is társult:)   Záráskén egy kis desszert volt, egy jazz klub :) A hely nagyon hangulatos, és egy kis kikapcsolódásra tökéletes! A kávézó kellemes környezetű, és egy kis beszélgetésre nagyszerű. Naponta koncertek vannak, így mi is beültünk egyre. Ez egy olyan jazz koncert volt, ahol Shakespeare műveket adtak elő jazz formátumban. Azt hiszem, ez igen különleges lezárása volt a napnak :)

p2250041.JPG

Feleség:

A Nemzeti Galériához -budapesti lakos lévén-nem először mentem fel életemben, de minden alkalommal megállapítom, hogy ha valamiért, hát azért a látványért büszkeség tölti el a lelkem. Csodálatos onnan a kilátás....gyakrabban kéne arra sétálni....:)

p2250024.JPG

Az előre kinyomtatott jegyek segítségével pikk-pakk bejutottunk...és az előnyök közé sorolom, hogy a kötelező ruhatár ingyenes! Ez sajnos nem mindenhol van így. Korábban-sajnos be kell vallanom- nem ismertem Ország Lili művészetét, de most nagyon sok olyan képpel találkoztam, ami vagy elgondolkodtatott, vagy másképp érintette meg a lelkem. Örültem annak is, hogy a megfelelő mennyiségű kiállított szövegből (nem volt se túl sok, se túl kevés) nagyon sokat megtudtam az életéről. Akit érdekel, semmiképpen se hagyja ki, aki pedig nem ismeri (mint mi), az pedig azért nézze meg, hogy egy kicsit közelebb kerülhessen a művészetek ezen ágához. 

A nap folytatásaként a Révay utcába vettük az irányt, ahol a Bálint ház található. Rendkívül sok, különböző témájú programnak ad otthont az épület, de mi ezúttal egy rádiófelvételre érkeztünk. A kétórás felvétel minden pillanatában szórakoztunk, folyamatosan koncentrálnunk kellett, mert az 5 művész a színpadon egyetlen pillanatig sem hagyott minket gondolkodni való nélkül. Igazság szerint szívesen részt vennék a következő felvételen is. :)

Miután kijöttünk úgy éreztem magam, mint egyetemista koromban, amikor reggeltől-estig előadásokat hallgattam. Elfáradtam. Nem vágytam másra, mint leülni egy csendes helyre egy tea mellé, és beszélgetni a hallottakról. Ekkor Férj bedobta (cserébe a múltkori ötletért), hogy menjünk el a Budapest Jazz Clubba. Az ötletet elfogadtam, és elmentünk a Hollán Ernő utcába...és ha már ott voltunk, ott is maradtunk egy késő estébe nyúló koncerten... A helyet azért is ajánlom jó szívvel, mert hetente többször is rendeznek ingyenes koncertet, ami kiváló alkalom, hogy az ember megismerkedjen a jazz műfajával és a haza előadókkal. 

Én szuperül éreztem magam, és nagyon remélem, hogy Férj is elégedett volt a programokkal...vár március, tervek között április....ötletgyűjtés folyamatban....:D

p2250044.JPG

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://havirandi.blog.hu/api/trackback/id/tr8112296281

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása